Huisstijl ontwikkeling, een zaak van identiteit, visie en focus

Een huisstijl is de uitingsvorm waar je als bedrijf voor staat, namelijk je identiteit, je visie en focus.

Anders gezegd: Je identiteit, je visie en focus zou je uitgangspunt moeten zijn om tot vormgeving te komen, je huisstijl. Is je visie, focus bijvoorbeeld ‘bright en simplicity’, zou je dat terug moeten zien in alle uitingen van je bedrijf. (heldere lichte fotografie, open lettertype, frisse kleuren enzovoorts).

Daarnaast heeft een huisstijl als doel om herkenbaarheid te verwerven bij je doelgroep (voorbeeld: Je hoeft maar aan een gele M te denken en je weet dat het om Mc Donalds gaat, dat logo veranderen ze niet).

Gele M

Een ander aspect van een huistijl heeft als doel om vertrouwen te winnen. Hoe éénduidiger je naar buiten treed, hoe stabieler en vertrouwder je overkomt.

Het is van belang een huisstijl consequent door te voeren in alle communicatie uitingen, zowel intern als extern. Van persberichten tot aan verpakking, van een beursstand tot aan de factuur. Met elke uiting straal je iets uit.

Top