Advertentie

Adverteren in kranten en tijdschriften is tegenwoordig niet zo eenvoudig. Door de hoeveelheid aan uitingen wordt het steeds lastiger om je doelgroep met een advertentie te bereiken. Toch kan adverteren effectief zijn.

Tips voor het maken van een advertentie

Om een goede advertentie te maken komen verschillende dingen naar voren. Hieronder 6 tips. Houd met onderstaande tips altijd rekening met de huisstijl. Ontdek wat je vrijheden zijn binnen de huisstijl.

 

1. Herhaling

Herhaling is de kracht van de reclame. Als je van plan bent om te gaan adverteren dan moet je niet verwachten dat je met 1 advertentie al veel rendement hebt. Je zult moeten werken aan naamsbekendheid en herkenning door regelmatig te adverteren. Probeer daarbij goed na te gaan met welk medium u zoveel mogelijk publiek kan bereiken.

 

Governance University advertentie

 

2. Krachtige communicatie

Zorg voor éénduidige en sterke boodschap als u gaat adverteren. Probeer niet zoveel mogelijk informatie in één advertentie te stoppen. Een advertentie valt pas op als de boodschap kort en krachtig is.

 

3. Benadruk de voordelen

Benadruk bij een advertentie maken altijd de voordelen van uw product of dienst. Probeer dit kort en krachtig neer te zetten.

 

4. Need to know, nice to know

Hanteer bij een advertentie maken het ‘need to know, nice to know’ principe. Advertenties communiceren kort. Communiceer daarom altijd eerst wat je doelgroep moet weten en pas daarna de leuke aspecten. Desnoods hou je het bij het eerste gedeelte, maar dat is natuurlijk afhanleijk van ruimte en visie.

 

5. Wees creatief, verrassend

Probeer met je advertentie op te vallen door creatief en anders te zijn. Soms ontstaat er dan een soort hype, waardoor mensen juist op zoek gaan naar je advertentie (Wat zou hij nu toch weer hebben?).

 

Governance University advertentie

 

6. Probeer op te vallen

Er zijn verschillende technieken om meer op te vallen met je advertentie. We noemen er hier nog een aantal.

  • Probeer in te springen op de behoeften van uw doelgroep
  • Maak het groter! Probeer aandacht te trekken door uw product, dienst of aanbieding extra groot op uw advertentie te plaatsen
  • Maak gebruik van isolatie. Als je één object (bijvoorbeeld een afbeelding van uw product) exact in het midden van de advertentie plaatst en de verdere omgeving van uw advertentie is gewoon wit dan vestigt het ‘geïsoleerde’ object extra aandacht op zich.
  • Maak gebruik van mensen in je advertentie. Foto’s van mensen trekken in veel gevallen meer de aandacht van je doelgroep. Vooral als ze zich er in kunnen herkennen.

 

Conclusie

Een advertentie maken is dus nog erg actueel. Zolang je bovenstaande tips hanteert bij een advertentie maken, zult je kunnen profiteren van de voordelen van advertenties.

Top