3D: totale controle!

Wel eens overwogen om 3D – producten, situaties en/of personages die je in de computer genereert – te gebruiken binnen je huisstijl?

De ruimtelijkheid die 3D biedt, kan van toegevoegde waarde zijn. Je uitingen worden dynamischer en je ontwerpen krijgen meer diepte. Daarnaast is 3D toepasbaar op alle vlakken, zowel offline als online. En omdat 3D ruimtelijk in de computer staat, kun je op elk moment afbeeldingen genereren vanuit elke gewenste hoek (zelfs zwevend), belichting en situatie. Op die manier heb je totale controle over de sfeer en omgeving waarbinnen je objecten/personages neerzet.

Een aantal uitingen waarvoor 3D uitermate geschikt is, zijn exploded-view afbeeldingen van producten, infographics, posters, (gif)animaties en personages (denk aan het mannetje van bol.com).

 

 

De flexibiliteit van het gebruik van 3D afbeeldingen

Een grote pré om 3D te gebruiken voor je bedrijf is dat je de modellen (product, situatie of personage) kan hergebruiken. Wanneer je een model hebt laten ontwikkelen, bestaat deze al ruimtelijk in de computer. Het model kan je vervolgens opnieuw rangschikken, misschien wat toevoegen en vanuit een andere hoek ‘fotograferen’. Het ontwikkelen van een 3D model lijkt misschien een dure aangelegenheid, maar als zo’n model een aantal jaren te gebruiken valt, is het goed te doen.

 

 

3D-karakter/personages gebruiken binnen je huisstijl

Voor heel wat bedrijven zou het een goede toevoeging zijn om een 3D-karakter/personage te laten ontwikkelen, die kan staan voor wie je bent. En die je verhaal of uitleg kan verbeelden. Of die je kan inzetten op marketing gebied (denk aan het bol.com mannetje). Herhaling van je identiteit is wezenlijk om bekendheid te verwerven. Naast je logo en de rest van je huisstijl, kan zo’n 3D-karakter/personage daaraan bijdragen.

Top